woensdag 25 mei 2022

25 mei 2022 Champrond-en-Gâtine wildkamperen aan het kerkhof - Brezolles wildkamperen aan de mobilhome parking

Wat was het koud de voorbije nacht. En klam. Rond 3hr ‘s nachts waren we alletwee  wakker om een extra laagje kleren aan te doen. Om 6hr schieten we in actie. Om 7 hr vertrekken we.

Omdat het gisteren nog geregend heeft, kiezen we voor de weg om naar La Loupe te gaan en niet de boswegen. We vrezen dat de bospaden nog nat zullen liggen. Zeker ‘s morgens vroeg. En met sandalen is dat niet zo fijn. Er is niet zo veel volk op de baan, maar de chauffeurs die er zijn, rijden graag hard. Pierrick zwaait maar met zijn fluovestje. Sommigen wijken op tijd uit, anderen zijn met hun gedachten ergens anders. Sommigen gebruiken hun pinklicht, anderen niet. De vrachtwagenchauffeurs zijn de beste. De weg door het bos is mooi. Daarna lopen we weer tussen de graanvelden. Om 9hr komen we aan in La Loupe. Ik ga in een apotheek isobetadine gel halen. De apotheker moet in zijn computer zoeken of ze het wel hebben. Hij heeft enkel een kleine tube. Hij zegt dat dit heel weinig gebruikt wordt bij hen. Terwijl het bij ons de eerste keuze behandeling is voor wondverzorging. Vreemd toch hoe geneeskunde zo van land tot land kan veranderen. Daarna gaan we naar de bakker. Er staan een tafel en stoelen binnen, dus we kunnen daar ontbijten. Daarna trekken we verder richting Brezolles. In Fontaine-Simon moeten we eigenlijk rechtdoor gaan op de D25, maar er staat een bord dat de weg afgesloten is. We riskeren het toch en gaan rechtdoor. We wandelen langs een groot meer waar een waterpark is. Er zijn jongeren op het water een soort waterski aan het doen, aan een kabel, over het hele traject van het meer. Lijkt heel leuk. De baan is voor ons. Er zijn geen auto’s. We wandelen door een prachtig bos. Naast de baan is een overwoekerde spoorwegbedding. Wat zou dit een prachtig wandel - en fiets - en paardrijparcours kunnen zijn. We komen de wagen tegen die het gras langs de weg aan het afrijden is. We komen een tractor tegen die boomstammen uit het bos aan het halen is. En na 7 km, in het volgende dorp, zijn ze aan de weg aan het werken. Wat een fijne 7 km. Aangekomen in Senonches vinden we restaurant “chez Sophie “. Het is een klein restaurant met dagmenu. Er zit al veel volk. De uitbaatster vraagt of we het niet erg vinden om aan de tafel bij 2 politiemannen te gaan zitten. Wij vinden het helemaal niet erg. We zijn blij dat we kunnen eten. Het eten smaakt. Er hangen een paar mooie spreuken in het restaurant.

Rond 13hr30 gaan we weer op stap. Al 20 km gedaan, nog 17 km te gaan . GM stuurt ons via de D320 richting Louvilliers-lès-Perche. Een hele mooie rustige weg. Ik zie een hert in de velden wegspringen. Het dorp is een klein charmant dorp, maar mét gemeentehuis én feestzaal én kerk én gîte communal. Daarna wandelen we terug tussen weidse graanvelden. Zo ver als je kan zien, zie je tarwe, gerst, koolzaad.

Tegen 17hr10 komen we aan in Brezolles. We gaan eerst kijken op de “aire campingcar “. Er is wat gras, dus beslissen we om de tent daar te zetten. Er staan al 2 mobilhomes. Later komen er nog een paar bij. Het weer is bewolkt, wat onweerachtig. We zetten snel de tent. Pierrick hoopt zich te kunnen wassen aan de “lavoir “ (de vroegere wasplaats), maar de plek is gesloten. Dus doen we het nog maar eens met vochtige doekjes. Je hebt het idee dat je je wat verfrist, maar niet echt het gevoel. Morgen gaan we naar Evreux. Er is geen camping in de buurt. We kijken uit naar een goede douche, dus heb ik voor morgen een hotel geboekt. En daarna een wasserij zoeken om onze kleren te wassen.

De nacht was koud. De route barrée was super. Het namiddag parcours was fijn. De temperaturen beginnen te dalen.

Morgen tot aan de zuidrand van Evreux.

Koud in de tent

Vertrek aan het kerkhof

Op stap naar het noorden

De overwoekerde spoorwegbedding

“La route barrée”  -
 7 km weg voor ons alleen

Een oude spoorwegbrug

Brug over de spoorwegbedding

De tractor die het bos opkuist

Senonches

Graanvelden

Er komt geen einde aan

Velden velden velden

Wildkamperen op de aire campingcar