zondag 1 mei 2022

1 mei 2022 Hondarribia hotel - Biarritz camping

 Zalige nacht. Goed geslapen. Stilte, rust. In alle richtingen kunnen draaien en keren, zonder vast te komen zitten in een slaapzak.

Om 8hr gaan we ontbijten. Omwille van corona maatregelen moest je een uur uitkiezen om te gaan eten. De eetzaal zit half vol. Het ontbijt is heerlijk. Uitgebreid. Ik heb nog geen xurros gegeten sinds ik in Spanje ben. Ik zie dat ze hier op de ontbjjtkaart staan, dus bestel ik nog een portie. Xurros zijn wat smoutebol achting, maar dan in de vorm van een rechthoekige dikke friet. Daarna gaan we onze zakken inpakken, rekenen we af en gaan we weer op stap.

We gaan naar de kade, waar we de overzetboot willen nemen om naar Hendaye te gaan. De eerste boot komt pas om 10hr15. Stipt is de boot er, de Marie-Louise. Het is wat tillen en sleuren met de karren, maar we geraken goed op de boot. De oversteek duurt maar vijf minuutjes. We zijn in Frankrijk! Deel twee kan beginnen.

Langs de dijk van Hendaye wandelen we over de route de la Corniche naar Ciboure en vandaar uit naar St Jean de Luz. Het is 13hr15. We doen een stop om iets te eten. Dan trekken we verder richting Guethary en Bidart. In Bidart is tia Phara, een zus van mijn vader, nog geboren, tijdens de Spaanse burgeroorlog. Mijn gedachten zijn bij haar.

Ik had een camping gevonden op Google Maps in Bidart: camping yellow village. We stoppen er en vragen of er een plekje vrij is. Ze verhuren plaatsen enkel vanaf minimum twee nachten! Ik leg uit dat we geen twee nachten nodig hebben, maar geen mogelijkheid om dit aan te passen! Dus zijn we weg. We stappen 1,5 km verder, waar camping Biarritz is. Hier gelukkig geen probleem. We krijgen een mooie plek, tussen de mobilhomes. We zijn onze tent aan het zetten en de Duitse buren nodigen ons uit om ‘s avonds bij hen te komen eten. Na een lekkere warme douche, schuiven we aan tafel bij de buren, Richard en Irmgard. Allebei gepensioneerd. Heel vriendelijke mensen. Toen hij zijn mobilhome heeft gekocht, is hij naar Oostende gereden en aan de kust besliste hij welke richting hij zou uitgaan: naar links, richting Frankrijk, of naar rechts, richting Hamburg. Het is links geworden. Het eten was heerlijk, het gezelschap heel sympathiek. Mooie avond.

Nu in de tent. Morgen verder richting noorden. Hopen dat we niet verloren lopen in Biarritz en Bayonne .


Klaar voor het vertrek 






Zicht op Hondarribia 

De Marie-Louise 




Hendaye 







Bidart




Richard en Irmgard, de Duitse buren












Geen opmerkingen:

Een reactie posten