donderdag 3 mei 2012

DONDERDAG 3 MEI 2012: Dammerie - Bonneval

Goed geslapen.
's Morgens mist.
Om 9hr terug op stap.
Het wordt snel warmer.
Hercule en Juno in de wolken met aangereden konijn.
Om 12h30 pauze in Moriers. Mooi kerkje.
Daarna nog verder tot in Bonneval.
Wat boodschappen doen.
aan de carrefour vriendelijke man ontmoet. Geïnteresseerd in de honden. Zelf ook Deense doggen.
Zoals steeds ligt de camping op de top van een heuvel.
Zeer vriendelijk onthaal. Proper. Douches MET warm water ! Wasmachine! Bomen!
En eten! Lekker kunnen eten op terras. Perfect!
De fotos volgen later, als ik op een snellere PC zit.
Veel groetjes aan iedereen.
We gaan verder richting Chateaudun, Vendome, Tours.
Zo lang het regent, doen we eerder asfaltwegen. Vanaf het terug wat droog wordt, proberen we de GR opnieuw.


Soe en co

5 opmerkingen:

  1. Prachtige foto van jullie zwarte duivels aan de deur van de kerk!
    Ik begin er stilaan ook zin in te krijgen...

    Groetjes van ons allen,
    Christophe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om jullie verhaal te volgen! Als ik zo een paar dagen niet ben gaan kijken op de blog, verwondert het mij hoe goed jullie vorderen. De regen is wel de rode draad door jullie reis, vrees ik.. Ik hoop dat de lente snel komt bij jullie, en ook bij ons! Hou ons verder op de hoogte met jullie mooie foto's, echt een plezier om naar te kijken!

    Liefs van ons!
    Mimique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. phara de aguirre6 mei 2012 om 10:30

    dag stappers,

    een rustige zondagavond in kessel-lo, eindelijk tijd om jullie blog nog eens te lezen. Lijkt me zalig wat jullie daar aan 't doen zijn.
    deze week wordt het boek over 30 jaar Oikoten voorgesteld, met verhalen van vele jongeren die naar compostela zijn gestapt. Ik zal voor jullie een exemplaar opzij houden.
    en aan al wie jullie blog leest : koop het boek 'ik dus naar compostela, jong geweld op zoek naar een uitweg'. auteurs : Phara de Aguirre en Stefaan Vermeulen. Je steunt er een organisatie mee die al 30 jaar zinvol werk doet en zoals het er nu naar uitziet dat van de minister niet meer mag verder doen. Er is geen geld meer om jongeren die het moeilijk hebben naar Compostela te laten stappen.

    warme groet,
    Phara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Un kilomètre à pied- ca use, ca use...u kilomètre à pied ca use les souliers". (Sorry maar ben niet thuis in typen van cedilles aan de c).
    Een vrolijk deuntje en yep...eindelijk een streepje zon op de foto's...

    de Rihouxkes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Zuriñe, bonjour Pierrick,

    ik kan alleen maar instemmen met de reacties die jullie krijgen. Het doet mij dromen. Ik wil je een voorstel doen. Koop zo´n kopcamera die de snowboarders op hun kop zetten zodat je kan meeleven hoe jullie pelgrimstocht verloopt. Een paar impressies, uploaden op you-tube en een dynamische foto van jullie ervaring. Goeie moed en waarom komen jullie niet even langs bij ons. Een paar kilometers meer of minder maakt toch niet uit.
    Groetjes en dikke kussen van de Catalanen.

    BeantwoordenVerwijderen